La famille : florilège / illustrations de Rémi Courgeon

Livre

illustrations de Rémi Courgeon ; présentation Guy Goffette

Edité par Gallimard jeunesse. Paris , 2009

La famille vue par les plus grands poètes : Louis Aragon, Alain Bosquet, Maurice Carême, Paul Claudel, Marcelline Desbordes-Valmore, Claire Goll, Victor Hugo, Max Jacob, Denise Jallais, Francis Jammes, Georges Perros et Jacques Prévert.

Autres documents dans la collection «Enfance en poésie»

Voir la collection «Enfance en poésie»

Type de document
Livre
Langues
français
Description physique
Non paginé : ill.; 20 cm
ISBN
978-2-07-062596-3
Date de publication
2009
Collection
Enfance en poésie
Série
Enfance en poésie
Auteurs
Courgeon, Rémi (1959-....). Illustrateur
Goffette, Guy (1947-....). Éditeur scientifique
Cote
P ANTH
Fonds
Jeunesse
Classification
Poésie
Retour prévu le 28/04/2025

Plus d'infos

Se procurer le document

Pour réserver un document connectez-vous à votre compte.

Livre - 2018 - La Vérité sur l'accouchement et... sur la suite : de la fin de la grossesse jusqu'aux premiers mois / Honorine Crosnier

MLIS Médiathèque Adultes 2ème étage | PARENTALITE | 618 NAIS | Livre | En prêt | 28/04/2025

Suggestions

Du même auteur

  • Un Manteau de fortune : poèmes / Guy Goffette | Goffette, Guy (1947-....). Auteur

    Un Manteau de fortune : poèmes / Guy Goffette

    Goffette, Guy (1947-....). Auteur | Livre | Gallimard. Paris | 2001

    Guy Goffette a publié plusieurs recueils de poèmes, dont Eloge pour une cuisine de province suivi de La vie promise, ainsi que des récits.

  • Le pêcheur d'eau / Guy Goffette | Goffette, Guy (1947-....)

    Le pêcheur d'eau / Guy Goffette

    Goffette, Guy (1947-....) | Livre | Gallimard | 2007

  • Chanson pour chanter à tue-tête et à cloche-pied. Le dromadaire mécontent / Jacques Prévert | Prévert, Jacques (1900-1977). Auteur

    Chanson pour chanter à tue-tête et à cloche-p...

    Prévert, Jacques (1900-1977). Auteur
    Duhême, Jacqueline (1927-....). Illustrateur | Livre | Gallimard jeunesse. Paris | 2014

    Des poèmes comme des comptines, des ritournelles, des poèmes que l'on aime se réciter. Des mots qui jouent ensemble, une langue limpide comme le langage simple de l'enfance. Les poésies de Prévert n'ont pas toutes été écrites pour...

En savoir plus

Biographie

John Cage est un compositeur, poète et plasticien américain, né le 5 septembre 1912 à Los Angeles et mort le 12 août 1992 à New York. Élève d'Arnold Schönberg, John Cage s'est illustré comme compositeur de musique contemporaine expérimentale et comme philosophe. Il est également reconnu comme l'inspirateur du mouvement Fluxus, du groupe espagnol Zaj et des expérimentations musicales radicales qui accompagnaient les chorégraphies de Merce Cunningham Dance Company. Il y a d'ailleurs exercé la fonction de directeur musical puis de conseiller musical jusqu'à sa mort en 1992.

Biographie

John Milton Cage était un compositeur, poète et plasticien américain, né le 5 septembre 1912 à Los Angeles et décédé le 12 août 1992 à New York. He left Pomona College early to travel in Europe (1930-31), then studied with Cowell in New York (1933-4) and Schönberg in Los Angeles (1934): his first published compositions, in a rigorous atonal system of his own, date from this period. In 1937 he moved to Seattle to work as a dance accompanist, and there in 1938 he founded a percussion orchestra; his music now concerned with filling units of time with ostinatos (First Construction (in Metal), 1939). He also began to use electronic devices (variable-speed turntables in lmaginary Landscape no.1, 1939) and invented the 'prepared piano', placing diverse objects between the strings of a grand piano in order to create an effective percussion orchestra under the control of two hands. He moved to San Francisco in 1939, to Chicago in 1941 and back to New York in 1942, all the time writing music for dance companies (notably for Merce Cunningham), nearly always for prepared piano or percussion ensemble. There were also major concert works for the new instrument: A Book of Music (1944) and Three Dances (1945) for two prepared pianos, and the Sonatas and Interludes (1948) for one. During this period Cage became interested in Eastern philosophies, especially in Zen, from which he gained a treasuring of non-intention. Working to remove creative choice from composition, he used coin tosses to determine events (Music of Changes for piano, 1951), wrote for 12 radios (Imaginary Landscape no.4, also 1951) and introduced other indeterminate techniques. His 4'33" (1952) has no sound added to that of the environment in which it is performed; the Concert for Piano and Orchestra (1958) is an encyclopedia of indeterminate notations. Yet other works show his growing interest in the theatre of musical performance (Water Music, 1952, for pianist with a variety of non-standard equipment) and in electronics (Imaginary Landscape no.5 for randomly mixed recordings, 1952; Cartridge Music for small sounds amplified in live performance, 1960), culminating in various large-scale events staged as jamborees of haphazardness (HPSCHD for harpsichords, tapes etc, 1969). The later output is various, including indeterminate works, others fully notated within a very limited range of material, and pieces for natural resources (plants, shells). Cage also appeared widely in Europe and the USA as a lecturer and performer, having an enormous influence on younger musicians and artists; he wrote several books. From The Grove Concise Dictionary of Music edited by Stanley Sadie © Macmillan Press Ltd., London. Read more on Last.fm. User-contributed text is available under the Creative Commons By-SA License; additional terms may apply.

Artistes similaires