0 avis
Comment s'étaient-ils rencontrés / Hidden People, ens. voc. et instr.
Musique audio
Edité par Dur et Doux , 2021
Ça vous dirait d'attendre avec nous la tombée de la nuit et de tendre l'oreille vers certains sons étranges qui émergent du crépuscule? C'est la question que pose le duo avec ce single en français, prémice de l'album à paraître en 2022. Plus doux et bruitiste que les précédentes productions, Comment se sont-ils rencontrés? s'inspire des écrits de Diderot et nous transporte dans un voyage à travers les étoiles et les volcans.
Autres documents dans la collection «Scène locale»
Voir la collection «Scène locale»
- Type de document
- Disque compact
- Langues
- français ; italien
- Description physique
- 1 disque(s) compact(s); 12 cm. 1 livret textes
- Date de publication
- 2021
- Collection
- Scène locale
- Série
- Scène locale
- Auteurs
- Hidden People. Interprète
- Acchiardi, Mélissa. Interprète
Gourvennec, Aëla. Interprète
Hennequin, Eve. Illustrateur
- Cote
- 0 99.7 HID
- Fonds
- Adulte
- Classification
- Chansons francophones, rock francophone
Ecouter les fichiers audio
Se procurer le document
Pour réserver un document connectez-vous à votre compte.
Musique audio - 2000 - Pop / Gas, instr.
Autre format
Issus de la même oeuvre
En savoir plus
Biographie
Ecouter l'album sur Deezer
Biographie

please vist the official last fm page http://www.lastfm.fr/music/Felicia+Atkinson Felicia Atkinson is a French composer, artist and writer born in Paris in 1981. Her 10th solo album under her name, Space As An Instrument, will be out on Shelter Press during Fall 2024. She has played her electro acoustic music for piano voice and electronics in many places such as Atonal Festival , CTM festival, Unsound, Présences Électroniques, Le Guess Who or Rewire Festival. A tkinson is a polymath by nature, engrossed in a variety of daily artistic practices that nourish one another. In her garden, she performs the slow work of cross-species relationship building, cultivating an ideal space for introspection and further creation; many of the album’s vocal and electronic elements were recorded there. Poetry, which she prizes for its capacity to render the everyday tools of meaning-making more enigmatic, becomes folded into the music as well. She paints as often as time allows. One personal limitation Atkinson finds in painting, the rendering of perspective, has become one of her music’s defining characteristics. The vantage point of the listener is slippery and undefined, with sounds at once appearing gigantic and miniscule, distant and immediate. Read more on Last.fm. User-contributed text is available under the Creative Commons By-SA License; additional terms may apply.